Web adaptech.cz používá cookies. Tuto funkcionalitu používá k základnímu fungování, sběru statistických informací (např. návštěvnost) a zároveň ke zjednodušení při práci se sociálními sítěmi. Nastavení ukládání cookies můžete kdykoliv změnit zde
Telefon:
+420 605 345 345
 

Novinky

(St 27. 1. 2021)

Společnost Adaptech s potěšením oznamuje, že na trh přichází nová generace telefonu Kapsys MiniVision…

(Pá 20. 11. 2020)

(aktualizováno 11. 1. 2021)
SuperNova 19.05, vydaná 18. listopadu, obsahuje řadu vylepšení, včetně…

(St 21. 10. 2020)

Používáte na počítači sociální síť Facebook a jste nevidomí? V tom případě s největší pravděpodobností…

 

Sociálně

Ovládáme aplikaci Excel 2010 klávesnicí


Platí pro produkty: SuperNova Access Suite, SuperNova Magnifier, SuperNova Reader Magnifier, SuperNova Screen Reader

Datum vydání: 27. 08. 2013

Kapitola 9: Řazení dat

Seřazení sloupce dat ve vzestupném pořadí

Chcete-li provést jednoduché seřazení na základě jednoho sloupce:

  1. Vyberte buňky, které chcete seřadit.
  2. Stiskněte klávesy SHIFT + F10. Otevře se kontextová nabídka.
  3. Klávesou ŠIPKA DOLŮ přejděte na „Seřadit“ a klávesou ŠIPKA VPRAVO otevřete podnabídku.
  4. Jsou-li data textová, klávesou ŠIPKA DOLŮ přejděte na „Seřadit od A do Z“ a stiskněte klávesu ENTER. Jsou-li data číselná, klávesou ŠIPKA DOLŮ přejděte na „Seřadit od nejmenšího k největšímu“ a stiskněte klávesu ENTER. Aplikace Excel zavře nabídku a seřadí data.

Seřazení sloupce dat v sestupném pořadí

Chcete-li provést jednoduché seřazení na základě jednoho sloupce:

  1. Vyberte buňky, které chcete seřadit.
  2. Stiskněte klávesy SHIFT + F10. Otevře se kontextová nabídka.
  3. Klávesou ŠIPKA DOLŮ přejděte na „Seřadit“ a klávesou ŠIPKA VPRAVO otevřete podnabídku.
  4. Jsou-li data textová, klávesou ŠIPKA DOLŮ přejděte na „Seřadit od Z do A“ a stiskněte klávesu ENTER. Jsou-li data číselná, klávesou ŠIPKA DOLŮ přejděte na „Seřadit od největšího k nejmenšímu“ a stiskněte klávesu ENTER. Aplikace Excel zavře nabídku a seřadí data.

Automatické filtrování dat

Filtrování představuje snadný způsob řazení dat. Výhoda filtrování spočívá rovněž v tom, že neovlivňuje zdroj dat, pouze skrývá řádky, které nevyhovují zadaným kritériím.

Abyste mohli úspěšně filtrovat data, každý sloupec dat v listu musí být opatřen záhlavím. Jsou-li záhlaví na svém místě, můžete filtrovat data následujícím způsobem:

  1. Přejděte na záhlaví v oblasti dat.
  2. Stiskněte klávesy CONTROL + SHIFT + L. Aplikace Excel přidá rozbalovací tlačítko ke každé buňce v řádku.
  3. Přejděte na záhlaví, jehož sloupec chcete k filtrování použít, a stiskněte klávesy ALT + ŠIPKA DOLŮ. Zobrazí se seznam s možnostmi, jako je „Seřadit od A do Z“, „Seřadit od Z do A“ nebo kritéria založená na datech ve sloupci.
  4. Klávesou ŠIPKA DOLŮ vyberte položku a stiskněte klávesu ENTER. Aplikace Excel zavře seznam a kurzor se vrátí zpět do buňky. Aplikace Excel skryje řádky, jež nevyhovují danému kritériu.

Poznámky:

  • Chcete-li zavřít seznam filtru, aniž byste cokoli vybrali, stiskněte klávesy ALT + ŠIPKA NAHORU nebo ESCAPE.
  • Chcete-li filtr odstranit, přejděte na řádek záhlaví a opět stiskněte klávesy CONTROL + SHIFT + L.

Předchozí kapitola | Další kapitola

Seznam kapitol

  1. Úvod
  2. Procházení a výběr buněk
  3. Otevírání, ukládání a zavírání sešitů
  4. Práce s buňkami
  5. Formátování buněk
  6. Čtení záhlaví
  7. Řádky a sloupce
  8. Listy
  9. Právě čtete: Řazení dat
  10. Vzorce
  11. Komentáře
  12. Grafy
  13. Oblíbené klávesové zkratky aplikace Excel 2010

Zpět na seznam kurzů

Všechny kurzy a tipy (v angličtině)